Zalega ci azbest na nieruchomości i chcesz się go pozbyć??
Złóż wniosek a zabierzemy go za darmo
W ramach realizacji "Programu priorytetowego ogólnopolski program usuwania wyrobów zawierających azbest” oraz „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Osielsko na lata 2013-2032" Urząd Gminy zleci usunięcie azbestu uprawnionej firmie i poniesie 100% kosztów wykonania usługi:
- demontażu, zapakowania, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest, lub
- zapakowania odpadów zawierających azbest składowanych na nieruchomości, transportu i unieszkodliwienia tych wyrobów.
Nowe pokrycia dachowe właściciel nieruchomości musi wykonać we własnym zakresie i na własny koszt.
Wnioski mogą składać osoby fizyczne, w tym członkowie rodzinnych ogrodów działkowych, przedsiębiorcy, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
Do wniosku należy dołączyć:
- pełnomocnictwo - Załącznik nr 2 do wniosku lub inny dokument potwierdzający uprawnienia do reprezentowania wnioskodawcy przez osoby podpisujące wniosek (dotyczy pełnomocnictw, a także innych uprawnień reprezentujących podmioty wspólnoty mieszkaniowe, przedsiębiorcy, parafie).
- informację o wyrobach zawierających azbest; - Załącznik nr 3 do wniosku
- w przypadku nabycia prawa do nieruchomości w okresie 6 miesięcy przed złożeniem wniosku należy okazać dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (np. akt notarialny lub wypisu z księgi wieczystej lub decyzji zarządu rodzinnego ogrodu działkowego o przyznaniu działki)
W przypadku, gdy w zakres zadania wchodzi demontaż pokrycia dachowego
- dokument potwierdzający uregulowanie stanu formalno - prawnego przedsięwzięcia czyli potwierdzenie zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę wystawione przez Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego, ul. Zygmunta Augusta 16 w Bydgoszczy (informacje na temat wymaganych dokumentów można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Bydgoszczy przy ul. Zygmunta Augusta 16 lub telefonicznie pod nr telefonu: 52/58 40 948).
- kopię aktualnej „OCENY stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” - Załącznik nr 4 do wniosku
Wnioski wraz z załącznikami można składać: osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Osielsko, przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Osielsko, ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, lub przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Gminy Osielsko z wykorzystaniem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, zwanej dalej ePUAP, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Realizacja usługi firma odbierająca azbest ustali indywidualnie z wnioskodawcą, nie później niż do 30 listopada 2025 r.
Nabór wniosków do realizacji w 2025 r. zostanie zakończony w dniu 31.10.2025 r. lub z chwilą wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel, o ile nastąpi to w terminie przed ww. datą.
Wnioski można pobrać w punkcie informacyjnym Urzędu Gminy Osielsko lub na stronie internetowej www.bip.osielsko.pl w zakładce „Urząd Gminy” → „Jak załatwić sprawę?” → „Ochrona środowiska w tym gospodarka odpadami” oraz na www.osielsko.pl w zakładce „Środowisko” → „Usuwanie azbestu”.
Więcej informacji można uzyskać telefonicznie pod nr telefonu: 52/324 18 67